Assaig de didàctica: De l'error al coneixement: l'aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM)
| dc.contributor.author | Achón, Jordi | |
| dc.contributor.funder | ||
| dc.date.accessioned | 2025-09-07T22:10:57Z | |
| dc.date.available | 2020-02 | es |
| dc.date.issued | 2020-02-27 | es |
| dc.description.abstract | L’Assaig de didàctica se centra en el conreu (llegiu-hi també educació) de la capacitat d’aprendre per assaig i error de les noies i els nois en entorns didàctics interdisciplinaris que aposten per la resolució de problemes i el treball per projectes STEAM. També és el fruit del meu aprenentatge de l’ofici de mestre a través d’un procés d’investigació-acció realitzat a l’aula al llarg de la meva carrera docent a l’ESO. A fi d’aconseguir la necessària empatia cognitiva amb l’alumnat es presenta la teoria de la psicologia cognitiva sobre les tres ments (autònoma, executiva i reflexiva), les quals s’identifiquen en produccions cognitives de l’alumnat per tal d’ancorar-la de manera pràctica. Al temps, aquesta teoria ens proporciona un marc fèrtil per interpretar els errors dels alumnes com a biaixos cognitius i per esbrinar les principals heurístiques que s’engeguen en els processos cognitius dels aprenentatges. Amb aquest marc teòric, fonamentat en casos concrets, s’elabora un model didàctic per a l’aprenentatge per assaig i error de la ciència, de la tecnologia i de les matemàtiques. Com a cloenda de l’assaig, es modelitzen tres activitats curriculars amb la metodologia didàctica derivada del model. | es |
| dc.description.funding | ||
| dc.description.sponsorship | ||
| dc.description.tableofcontents | es | |
| dc.description.version | es | |
| dc.format | Libro digital | es |
| dc.format.extent | p. 160 | es |
| dc.format.extent | 7.97 MB | es |
| dc.identifier.doi | 10.5821/ebook-9788498808230 | |
| dc.identifier.isbn | 9788498808230 | es |
| dc.identifier.uri | es | |
| dc.identifier.uri | https://une-dspace.glaux.es/handle/123456789/30951 | |
| dc.language | Catalán | es |
| dc.publisher | Universitat Politècnica de Catalunya. Iniciativa Digital Politècnica | es |
| dc.relation.ispartof | ||
| dc.relation.ispartofseries | es | |
| dc.rights | Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) | en |
| dc.rights.accessRights | openAccess | en |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | en |
| dc.subject | es | |
| dc.subject.keywords | es | |
| dc.subject.other | Educación / Ciencias de la Educación / Pedagogía | es |
| dc.title | Assaig de didàctica: De l'error al coneixement: l'aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM) | es |
| dc.type | Publication | en |
| dspace.entity.type | Publication | |
| relation.isAuthorOfPublication | d842b9ea-7771-48b4-b04c-15e1977a6725 | |
| relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | d842b9ea-7771-48b4-b04c-15e1977a6725 | |
| une.sello | false |


