Assaig de didàctica: De l'error al coneixement: l'aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM)

dc.contributor.authorAchón, Jordi
dc.contributor.funder
dc.date.accessioned2025-09-07T22:10:57Z
dc.date.available2020-02es
dc.date.issued2020-02-27es
dc.description.abstractL’Assaig de didàctica se centra en el conreu (llegiu-hi també educació) de la capacitat d’aprendre per assaig i error de les noies i els nois en entorns didàctics interdisciplinaris que aposten per la resolució de problemes i el treball per projectes STEAM. També és el fruit del meu aprenentatge de l’ofici de mestre a través d’un procés d’investigació-acció realitzat a l’aula al llarg de la meva carrera docent a l’ESO. A fi d’aconseguir la necessària empatia cognitiva amb l’alumnat es presenta la teoria de la psicologia cognitiva sobre les tres ments (autònoma, executiva i reflexiva), les quals s’identifiquen en produccions cognitives de l’alumnat per tal d’ancorar-la de manera pràctica. Al temps, aquesta teoria ens proporciona un marc fèrtil per interpretar els errors dels alumnes com a biaixos cognitius i per esbrinar les principals heurístiques que s’engeguen en els processos cognitius dels aprenentatges. Amb aquest marc teòric, fonamentat en casos concrets, s’elabora un model didàctic per a l’aprenentatge per assaig i error de la ciència, de la tecnologia i de les matemàtiques. Com a cloenda de l’assaig, es modelitzen tres activitats curriculars amb la metodologia didàctica derivada del model.es
dc.description.funding
dc.description.sponsorship
dc.description.tableofcontentses
dc.description.versiones
dc.formatLibro digitales
dc.format.extentp. 160es
dc.format.extent7.97 MBes
dc.identifier.doi10.5821/ebook-9788498808230
dc.identifier.isbn9788498808230es
dc.identifier.uries
dc.identifier.urihttps://une-dspace.glaux.es/handle/123456789/30951
dc.languageCatalánes
dc.publisherUniversitat Politècnica de Catalunya. Iniciativa Digital Politècnicaes
dc.relation.ispartof
dc.relation.ispartofserieses
dc.rightsCreative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)en
dc.rights.accessRightsopenAccessen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/en
dc.subjectes
dc.subject.keywordses
dc.subject.otherEducación / Ciencias de la Educación / Pedagogíaes
dc.titleAssaig de didàctica: De l'error al coneixement: l'aprenentatge, de les idees als projectes (STEAM)es
dc.typePublicationen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationd842b9ea-7771-48b4-b04c-15e1977a6725
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryd842b9ea-7771-48b4-b04c-15e1977a6725
une.sellofalse
FECYT