Libros
Permanent URI for this collectionhttps://une-dspace.glaux.es/handle/123456789/28861
Browse
Tipo
Fecha de publicación
Lengua
59 results
Now showing 1 - 10 of 59

- Developing generic competences outside the university classroomYarosh, Maria; Anna Serbati; Seery, AidanDeveloping Generic Competences Outside the University Classroom What do we give credit to? What do we recognise nowadays and how? A useful book which draws attention to the increasingly-blurred borders between formal, non-formal and informal learning. Inspiration also for those educators NOT involved in the university system! Mark Taylor, Trainer, writer and editor of Coyote and Tools for Learning online magazines What does it take nowadays to be actually competitive in a world which runs fast and changes even faster? This book offers to higher education students various instruments to understand and develop competences even through non-formal learning, which on top of academic knowledge can contribute to their all-around growth Enrico Marchetto, Students' representative, Galilean School of Higher Education, University of Padova This book is particularly interesting in the way it defines and describes how generic competences (very well presented in the second part) can be acquired at universities using various forms of non-formal learning. Many universities will probably recognize some of their activities in those described in the first 8 chapters. What I personally found very important is chapter 9, which shows how non-formal learning can become recognized in the same way as other formal learning activities. This book will be valuable to all higher education program developers. Professor Vincent Wertz, Université Catholique de Louvain, Chair, Education Innovation Working Group, Coimbra Group of Universities This publication highlights some of the benefits of voluntary engagement in non-formal learning. It is a thrilling thought that more universities and other actors might come to see the value of such engagement, remarkable though it might sometimes seem. I am convinced that the experiences acquired by exposing yourself to the challenges that can arise from voluntary engagement in non-formal learning will be of value for the rest of your life. It is therefore a true pleasure to see that this is gaining recognition. Adam af Ugglas, President/First Curator of Stockholms nation, Uppsala Very welcome, a publication that makes the learning of generic competences - so important for a sustainable society - a central concern. Competences which are still developed largely outside the class room. This requires a clear framework, crucial for recognition purposes, which is now offered to us. Robert Wagenaar, Director International Tuning Academy
HTML
- Art in progress...: Sala de Exposiciones del Palacio de la Madraza (del 10 de febrero al 29 de abril de 2016)Chico López, José Miguel; Collados Alcaide, AntonioChico López parte en Art in Progress de planteamientos ya presentes en su obra anterior, aunque yendo más allá al indagar ahora en la sposibles relaciones que se establecen entre el espectador y la creación artística, como ocurre, por ejemplo, en la instalación I am what you want (2016). Compuesta por dibujos a medio hacer, elaborador con lápices de colores y rotuladores acrílicos de diferentes formatos tanto sobre papel como en las paredes de la sala, esta instalación, como las restantes mostradas en la sala de la Bóveda de La Madraza, en las que aparecen listones de madera, bastidores, aluminios y otros objetos y materiales, es un simulacro del taller del artista, cuyas fronteras son invadidas temporalmente por el espectador, que interrumpe el proceso de creación para desarrollar sus propias intuiciones, reflexiones y experiencias contemplativas.
HTML
- Mujeres y arquitectura: Mudéjares y cristianas en la construcciónDíez Jorge, María ElenaLa participación activa de las mujeres en la arquitectura a lo largo de la historia ha sido invisibilizada historiográficamente. Sin embargo, a través de la ciudad, de las casas y de los palacios, podemos descubrir cómo ellas estuvieron presentes, sacando a la luz espacios que ocuparon y estableciendo comparativas de las estrategias que hombres y mujeres desarrollaron en el mecenazgo arquitectónico. En este libro se abordan algunas de estas cuestiones a partir del estudio sobre las mujeres y la arquitectura en el largo proceso histórico-artístico del mudéjar, ya sea en el imaginario simbólico creado en un ciudad, en la presencia de hombres y mujeres a pie de obra o adentrándonos en las estancias que ocuparon las mujeres en espacios tan singulares como los palacios de la Alhambra. Aunque se pone la atención en las mujeres se hace en todo momento teniendo en cuenta los papeles, espacios y salarios asignados a los hombres. Es una propuesta para entender la historia de la arquitectura de manera más objetiva, integrando a hombres y mujeres.
HTML